Direktlänk till inlägg 1 mars 2015

Munsboro Rock A Billy

Av Julia Bergman - 1 mars 2015 10:03

Vet inte om jag skrivit om denna ponnyn här på bloggplatsen men detta är då en maxad d-ponny valack som jag än så länge har på foder och har haft det sedan september (tror jag). Han är världens snällaste pojke och gör aldrig något för att vara dum. Glad är han också varje dag, han skulle aldrig stå i ett hörn i hagen och sura, utan han kommer alltid och hälsar och är nyfiken. Ett riktigt charmtroll är han med sina snälla ögon och stora öron! Han har inte gjort så mycket trots att han är 9år men han är positiv till nya uppgifter och är lättlärd. Han kan däremot vara busig ibland och kan lätt tagga igång, men det är bara bra att det är lite eget driv i honom :)

Jag har hunnit tävla honom en gång, på hippo i år, vi hoppade en LD och LC. LD kom vi runt på 5fel, ett för tid och de andra fyra för att jag la en volt då han stannade mellan ett hinder och läktaren påväg mot 3an, han var så fundersam och med sina gulliga ögon så charmade han verkligen hela publiken som började prata med honom. Vilka härliga människor det finns, som förstod att han blir lugnare om han får se att dom inte är farliga och som förstår att det inte finns nån mening med att piska runt hästen för att gå nolla. Supernöjd var båda två och i LC så gick han nolla i grunden med en av de bästa tiderna, i omhoppningen blev han trött och lång och höll inte galoppen hela vägen vilket resulterade i två ner och nåt tidsfel. Men NOLLA I GRUNDEN!!! Bäste ponnyn var han!

Just nu rider jag dressyr för Pia Bolin och hoppar för Carro Määttä och månadstränar för Erik Berggren. Funkar hur bra som helst och vi gör just nu stora framsteg :)

Juste glömde bort att säga att denna lilla ängeln kallas Jackie, Nasse och Liini

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Bergman - 19 mars 2015 07:09

I helgen tävlade vi i sundsvall. Första klassen var LC, han var ganska seg, eller han svarade inte lika bra för skänkeln som han brukar. På framhoppningen blev han jättestressad och när han blir det stänger han helt av och inget funkar. Väl inne på...

Av Julia Bergman - 13 mars 2015 23:12

Somsagt, imorgon drar vi till sundsvall. Jackie ska hoppa lc och debutera med mig i lb. Har i och för sig bara tävlat en gång tsm menmen. Carisma och matte ska tävla dressyr i Timrå. Så idag duchade mamma Jackie åt mig och imorn ska det packas så dr...

Av Julia Bergman - 5 mars 2015 18:09

Idag red jag först Sonat, ca 25 min på nyby, han var jättepigg och stark. Men det spelar ingen roll, det betyder att han tycker att det är kul att springa och det betyder att han inte har ont så det blir bara pluspoäng:) Sedan red jag Carisma runt...

Av Julia Bergman - 4 mars 2015 16:42

Idag har jag och Matte tränat dressyr för Pia med Carre och Jackie. Vi red upp och tränade i ca 90min tillsammans och red hem igen. I uppvärmningen innan träningen var Jackie bara springig och böjde inte igenom eller tog sidförande hjälper. Där...

Av Julia Bergman - 3 mars 2015 15:31


Idag for jag till stallet 9 och red upp på malmen med Jackie. Vi tränade för Carro och det gick bra, han var mjuk men lite stark. Mot slutet blev han bättre när jag inte höll tillbaka utan gjorde eftergifter och förhållningar och rätade upp mig mer. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards