Direktlänk till inlägg 4 mars 2015

Dressyrträning Jackie 4/3

Av Julia Bergman - 4 mars 2015 16:42

Idag har jag och Matte tränat dressyr för Pia med Carre och Jackie. Vi red upp och tränade i ca 90min tillsammans och red hem igen.

I uppvärmningen innan träningen var Jackie bara springig och böjde inte igenom eller tog sidförande hjälper.

Därför red jag i början av träningen innanför fyrkantspåret och flyttade bakdelen utanför och innanför spåret varannan gång tills det funkade. Sedan red jag övergångar med sitsens hjälper mellan trav och skritt, red övergångarna på eftergift och gjorde några överstrykningar och checkade av innan jag började flytta i trav. När det gick bra tog vi några galopper och red halvhalter med sits-förhållning-eftergift, det tyckte han var jobbigt i bakbenen att sätta under sig så vi tig en skrittpaus. Sedan fortsatte vi med övergångar och kollade mer på min sits och i slutet kunnde jag hålla en bra sits och han gick på tygel utan hjälp utan bara att jag höll stöd. Vi red snett igenom med och utan skrittsteg och volter i galopp ut i en snett igenom och tillsist serpentiner. I slutet travade jag honom lättridning och i låg form.
Jättebra känsla på slutet, verkligen!:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Bergman - 19 mars 2015 07:09

I helgen tävlade vi i sundsvall. Första klassen var LC, han var ganska seg, eller han svarade inte lika bra för skänkeln som han brukar. På framhoppningen blev han jättestressad och när han blir det stänger han helt av och inget funkar. Väl inne på...

Av Julia Bergman - 13 mars 2015 23:12

Somsagt, imorgon drar vi till sundsvall. Jackie ska hoppa lc och debutera med mig i lb. Har i och för sig bara tävlat en gång tsm menmen. Carisma och matte ska tävla dressyr i Timrå. Så idag duchade mamma Jackie åt mig och imorn ska det packas så dr...

Av Julia Bergman - 5 mars 2015 18:09

Idag red jag först Sonat, ca 25 min på nyby, han var jättepigg och stark. Men det spelar ingen roll, det betyder att han tycker att det är kul att springa och det betyder att han inte har ont så det blir bara pluspoäng:) Sedan red jag Carisma runt...

Av Julia Bergman - 3 mars 2015 15:31


Idag for jag till stallet 9 och red upp på malmen med Jackie. Vi tränade för Carro och det gick bra, han var mjuk men lite stark. Mot slutet blev han bättre när jag inte höll tillbaka utan gjorde eftergifter och förhållningar och rätade upp mig mer. ...

Av Julia Bergman - 2 mars 2015 23:22

Idag red jag ut båda pojkarna tillsammans med my och hennes pojkar. Jackie gick super på novabett och gummiband även blinkers och inget bråk alls :) Han var verkligen jättfin att ha i handen och lyssnade jättebra. Han känner mindre motstånd på nova ä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards